Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
20 lat Warmii i Mazur w Unii Europejskiej. Co nam się udało?
Koalicja ognia i wody
Zwycięzcy drugiej tury
Jak trwoga to do... piwnicy
Nie daj się oszukać!
Zbudują wojskowy radar radiolokacyjny
Pierwsza taka operacja
Do studzienki mógł wpaść człowiek!
Jakie komitety wystartują w wyborach?
Wilki rozszarpały psy domowe na oczach dziecka
Radna Ewa Jackowska: Czuję się oszukana!
Leczyła duszę i ciało. Anna Betley-Duda
Urodziła na klatce schodowej
Film „Na żelaznej drodze: 150 lat kolejowej Iławy”
Strajk w markecie Kaufland
Atak wilka na dzieci
Historyczne nominacje rządowe dla naszych z regionu
Budowa zabrała młode życie
Szokujący incydent w Szkole Podstawowej nr 1
Burmistrz jednak podnosi podatki
Więcej...

INFORMACJE

2015-09-09

Głuchy telefon w poradni specjalistycznej


Rejestracja telefoniczna pacjentów do poradni specjalistycznych w Iławie to fikcja – uważa kobieta, która przez kilka dni bezskutecznie w taki sposób próbowała zarejestrować swoją mamę. Szpital tłumaczy, skąd te problemy i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy.

Do naszej redakcji zgłosiła się Marzena Przytuła. Kobieta nie jest z Iławy, ale przyjeżdża tu często do swojej mamy. Niedawno chciała telefonicznie zarejestrować ją do poradni urazowo-ortopedycznej, ale natrafiła na nieoczekiwane problemy.

NIKT NIE ODBIERA

– Szpital na swojej stronie internetowej informuje, że pacjenci mogą rejestrować się telefonicznie pod numerem 644-97-81 – mówi pani Marzena. – Przez kilka dni dzwoniłam pod ten numer i nic. Nikt nie odbiera. Zadzwoniłam więc do centrali szpitala i podali mi numer bezpośredni do poradni 644-97-87. I tam zdziwienie. Kobieta, która odebrała telefon, powiedziała mi, że nieodbierane telefony w rejestracji to normalność i zasugerowała, żebym złożyła skargę, a mamę zarejestrowała osobiście.

Pani Marzena skontaktowała się więc z działającym w szpitalu pełnomocnikiem do spraw praw pacjenta. Kilka dni później zadzwoniła i powiedziała, że miała kolejną rozmowę z pełnomocnikiem.

– Zadzwoniła do mnie pani i przeprosiła za zaistniałą sytuację – opowiada. – Powiedziała, że kobiety w rejestracji same wydały sobie polecenie nieodbierania telefonu i mają zostać wyciągnięte konsekwencje wobec nich.

NFZ MÓWI,
JAK POWINNO BYĆ

Czytelniczce poleciliśmy, żeby złożyła do Narodowego Funduszu Zdrowia w Olsztynie oficjalną skargę na rejestrację. Zapowiedziała, że to zrobi, ale jak poinformowała nas rzecznik NFZ Magdalena Mil, skarga jeszcze nie wpłynęła. Za to przekazała nam, jak wygląda prawidłowe funkcjonowanie rejestracji.

– Zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu ustalenia terminu wizyty u lekarza pacjent może skontaktować się z rejestracją: osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osoby trzeciej a także drogą elektroniczną, jeżeli placówka dysponuje odpowiednim oprogramowaniem – informuje rzecznik. – Rejestracja powinna być dostępna dla pacjentów w godzinach pracy poradni .

SZPITAL: AKTUALNIE
SYTUACJA JEST W NORMIE

Jakie stanowisko w sprawie zajął iławski szpital? Rzecznik placówki Tomasz Więcek potwierdził, że faktycznie były problemy z rejestracją telefoniczną do poradni i podał przyczyny.

– W sierpniu w rejestracji pojawił się problem z powodu urlopów personelu i wyjątkowo dużej liczby rejestrowanych pacjentów – informuje rzecznik. – Problem z odbieraniem telefonu pojawił się w momencie, kiedy było najwięcej pacjentów, a panie z rejestracji były w mniejszym niż zwykle składzie. Dziennie rejestrowanych było blisko pół tysiąca pacjentów. Gdy tylko otrzymaliśmy informację o problemach z rejestracją telefoniczną, do pomocy paniom rejestratorkom została oddelegowana osoba z innego działu. Aktualnie sytuacja jest w normie.

KRYSTIAN KNOBELZDORF





Iława. Rejestracja do poradni specjalistycznych
znajduje się w tym samym miejscu, co ambulatorium





Gabinety poradni urazowo-ortopedycznej
są piętro wyżej niż rejestracja
– na tym samym poziomie, co apteka






Poskarż się do NFZ

Za każdym razem, gdy wyjaśniamy skargę pacjenta na działalność szpitala albo przychodni w Iławie, Narodowy Fundusz Zdrowia w Olsztynie prosi, abyśmy przypominali pacjentom, żeby oprócz informowania naszej redakcji składali też oficjalne skargi do NFZ.

Skargę należy złożyć osobiście
lub pisemnie pod adresem:
Wydział Spraw Świadczeniobiorców
– Sekcja Skarg i Wniosków

ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn
tel. 89 539-97-93; 89 678-74-14;
infolinia 194 88; fax. 89 533-91-74
adres e-mail: wss@nfz-olsztyn.pl
Godziny pracy:
pon. 8:00-18:00; wt-pt. 8:00-16:00

Skargę można złożyć w imieniu własnym lub innej osoby, za jej pisemną zgodą. Skargi anonimowe i sprawy, które zostały wcześniej zakończone wydaniem prawomocnego wyroku lub decyzji administracyjnej – nie są rozpatrywane.





Poradnia
urazowo-ortopedyczna

Rejestracja do tej poradni, podobnie jak do pozostałych poradni specjalistycznych, znajduje się w tym samym miejscu, co przyszpitalne ambulatorium. Gabinety do poradni urazowo-ortopedycznej są piętro wyżej, na tym samym poziomie, co apteka.

Poradnia czynna jest w:
poniedziałek – 7:30-15:05;
wtorek – 7:30-17:00;
środa – 7:30-17:05;
czwartek – 9:00-17:00;
piątek – 7:30-15:05.

Telefon do rejestracji: (89) 644-97-81.



  2015-09-09  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
103166657



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.